dijous, 28 d’octubre del 2021

El símptoma, l'enfermetat i el pastor Martin Niemöller

 


Llegeixo l'article de José Luis Villacañas "El estado garantista", publicat al diari Levante el dia 26 d'octubre de 2021: 

 
Si el llegiu, espero que imagino que remarcareu la importància del paràgraf d'entrada:

"Lo que hemos visto en el caso del diputado de Podemos Alberto Rodríguez, revela una clave de la política del país. Lo hace mucho más que la incapacidad del Gobierno de derogar la reforma laboral, bajar la luz, llevar una política de vivienda o mejorar la financiación autonómica. Estos asuntos son elementos discretos que deben ser interpretados. El asunto Rodríguez revela la índole fundamental del dispositivo estatal. Aquellos son síntomas. Este otro hecho revela la lógica misma del aparato del Estado de la que se derivan los síntomas. "
 
Sempre ha estat essencial distingir entre els simptomes de l'enfermetat i la pròpia enfermetat. El cop d'estat Law fare està en marxa. Compta amb moltes més complicitats de les sospitades. Entre elles, compta amb la complicitat d'aquells que, havant-se d'oposar radicalment i per tots els mitjans al seu abast a aquesta vulneració radical del principi democràtic, es limiten a una denuncia retòrica per, a continuació, passar als "assumptes importants".
 
L'article conclou:
 
"Haber permitido este proceso y esta sentencia es una vergüenza democrática que deja malparado el honor de las Cortes. Si esto hubiera tenido lugar en 1640 en el Parlamento de Londres, no quiero imaginar lo que podría haber pasado. Se ha quitado la representación política a un diputado del Parlamento español con los argumentos vistos. Ni un representante del tercio familiar en las Cortes de Franco habría merecido ese trato. Todo esto nos induce a identificar el origen del síntoma. Sencillamente que al señor Rodríguez ni a los representados por él se los considera parte legítima de la nación. Pero si en un país pasa esto, ya puede pasar cualquier cosa".
 
En breus, l'advertiment del pastor Martin Niemöller seran de general aplicació.
 
Zero a l'Esquerra
 
 
Nota de l'historiador de guàrdia: l'any 1640, amb la dissolució del Parlament Curt i la convocatòria del Parlament Llarg, s'iniciava la revolució anglesa.



 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada