dijous, 29 de novembre del 2018

Un vell llibre de Neus Català que està de plena actualitat

  Tot recol·locant alguns dels meus vells llibres del meu l’arxiu en la seva nova ubicació, he trobat aquest llibre editat fa 34 anys. En un context d'amnistia per a els botxins i d'oblit ignominiós producte dels pactes de la transició les done si homes del PCC lluitaven per a conservar la memòria. La Neus Català va fer un enorme esforç per a recopilar els testimonis de 56 dones i de 2 homes espanyoles que sofriren l'exili, la deportació i que participaren en la resistència contra el feixisme. Uns testimonis colpidors.

La lectura de la dedicatòria que la Neus em va escriure reprodueixo ha encès el llum d'un vell i bellíssim record.
La Neus Català exagerava una mica... hi hagué gent que van treballar molt mes que jo per a fer que el llibre veiés la llum. Penso en l'estimat Francesc Font.
Però el record d’haver contribuït una mica a aquesta tasca editorial m’ha fet pensar que militar en el mateix partit que la Neus ha estat un privilegi immens.
Un llibre de combat, un llibre feminista i de classe. De tremenda actualitat en aquests moments d'ascens del feixisme.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada